תיעוד • אלפים בעצרת זכרון ומספד למרן הגראמ"מ שך זצ"ל

    משה נתנאל No Comments on תיעוד • אלפים בעצרת זכרון ומספד למרן הגראמ"מ שך זצ"ל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עצרת זכרון ומספד התקיימה אמש בבני ברק בבית המדרש 'צעירים' ליום היארצייט של מרן בעל האבי עזרי זצוק"ל, בהשתתפות קהל אלפים שגדש את בית המדרש ואת הרחובות הסמוכים. בפתח העצרת התקיים מעמד סיום הש"ס ע"י הגאון רבי צבי פרידמן גאב"ד 'מסורת' ורב שכונות אור החיים בבני ברק, כשבסיומו החל בלימוד הש"ס הגר"מ שמידע ר"י גרודנא אשדוד.

    לאחר מכן נשא מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך שליט"א את משא ההספד המרכזי בו דיבר על נסיונות התקופה והצורך בשמירה יתרה על גדרות ההשקפה כדרכו של מרן בעל האבי עזרי.

    בהספדו אמר כי כשנעשו נסיונות בעבר להגיע להסדרים עם הצבא תמורת פשרות כאלה ואחרים בכדי להציל את שאר בני הישיבות, גדולי ישראל שבאותה תקופה הזדעזעו מעצם המחשבה על כך, מרן ציטט את תגובת הרב מטשעבין נוכח ההצעות הנ"ל 'כשפוגעים בלב לא נשאר למי לעזור', והרחיב מרן כי בני הישיבות הם הלב של כלל ישראל ואסור להתפשר לגביהם אפילו כמלוא נימה.

    ראש הישיבה ציין כי כך ראינו אצל מרן הרב שך, את הזהירות הגדולה בגדרי ההשקפה והיהדות שנלחם אף על קוצו של יוד כדי שלא יחדרו רוחות זרות של השכלה להיכלי הישיבות והכוללים. ראינו איך שמר והגן מכל משמר על הלב של כלל ישראל. את זה אנו צריכים לשמר – את דרכו ומורשתו, את מה שהנחיל לדורנו.

    DSC00573

    DSC00590

    DSC00597

    DSC00674

    DSC00692

    IMG_9157

    IMG_7099

    DSC00665

    DSC00581



    0 תגובות